NEVELÉSI CÉL:
Fő célkitűzésünk a gyermekek zavartalan testi, lelki és szellemi fejlődésének biztosítása, melynek alapfeltétele az óvoda biztonságos, családias, szeretetteljes, türelmes légköre. A gyermekek képességeihez igazodó egyénre szabott oktatási és fejlesztési módszer segítségével a több éves gyermeknevelési tapasztalatokkal rendelkező szakpedagógusok hatékony nevelőmunkát képesek megvalósítani. Szeretettel várunk bármilyen nemzetiségű gyermeket. Igyekszünk minden egyes gyermek nemzeti hagyományát megőrizni és megismertetni a többi gyermekkel, így mindnyájan képesek lesznek befogadó és mások kulturális értékeit is megbecsülő felnőtté válni. Alapelvünk a gyermekközpontúság; tiszteletben tartjuk a gyerekek egyéni szükségleteit és fejlődési tempóját, megteremtjük számukra a tapasztalás, a megismerés, az alkotás lehetőségét. Célunk, hogy a szülőkkel együttműködve biztosítsuk a lehető legjobb feltételeket a gyermekek érzelmi biztonságának megteremtéséhez, hozzájáruljunk a felhőtlen, örömteli gyermekkor játékos megéléséhez, kibontakozásához.
Az óvoda épülete az organikus építészet különleges hangulatú stílusában épült természetes anyagokból, jól érezheti magát benne minden gyermek és felnőtt. Igényes, esztétikus környezetünk összhangban van nevelési célkitűzéseinkkel. Az óvoda épülete Buda egyik legszebb részén, jól megközelíthető helyen, egy csendes, forgalommentes zsákutcában helyezkedik el, ahol a Budai Tájvédelmi Körzet erdeinek közelsége miatt nagyon jó a levegő.
A nevelési célkitűzéseink közül kiemelten szeretnénk foglalkozni a következőkkel:
1. Egészséges életmódra nevelés
Az egészséges életmódra nevelés alapja a rendszeres és változatos testmozgás és a minőségi (vegyszer- és tartósítószer-mentes) bioalapanyagokból készült ételek és italok. Fontosnak tartjuk a nyers zöldségek és gyümölcsök rendszeres fogyasztását. A változatos terepviszonyok miatt a gyermekeknek lehetőségük van mozgásigényük kielégítésére és alakítására. Néhány perces sétával elérhető az erdő, ahol akár naponta is tudunk kirándulni. Játékos foglalkozások keretében megismertetjük a különböző sportolási lehetőségeket (úszás, lovaglás, szánkózás, síelés, tenisz, stb.).
Rendszeres orvosi, fogorvosi ellenőrzést biztosítunk. Gyógytornász, ortopéd szakorvos segítségével megelőzni kívánjuk a rossz testtartás kialakulását, s így megelőzzük az iskoláskorban jelentkező izom és izületi fájdalmakat. Bizonyos civilizációs ártalmak kiküszöbölésére rendelkezésünkre áll az óvoda saját relaxációs sószobája, amely rendkívül hatékony allergiás tünetek (tüsszögés, köhögés, viszketés) kezelésére, de eredményesen alkalmazható a gyakori légúti betegségek, a nátha, torokfájás, köhögés gyógyítására. Az orvosi irodalom a hiperaktív gyerekek egyik fontos relaxáló módszereként is ajánlja a sószobák látogatását. Az óvodánkba járó gyermekek számára a sószoba használata díjtalan.
2. Környezetvédelem
Már gyermekkorban megtanítható, hogyan védjük meg környezetünket a további szennyeződésektől, hogyan takarékoskodjunk az energiával, ivóvízzel, a föld minden kincsével. Ezt a célt szolgálják az óvoda kertjében tevékenyen eltöltött órák és a közeli erdőben tett kirándulások, amikor ismerkedünk a kert és az erdő növény- és állatvilágával. A környezettudatosság jegyében az óvodában keletkező hulladékot szelektáljuk, reciklálunk, a kertben elhelyezett komposztálóban komposztálunk, amit aztán később az óvoda saját konyha- és virágoskertjében felhasználunk.
3. Kreativitásra nevelés
Célunk a képi és plasztikai kifejezőkészség fejlesztése, az esztétikai igényesség kialakítása a képi gondolkodás, illetve a tér, a forma, a színek képzetének gazdagítása által. Fel szeretnénk kelteni az eszközökkel és anyagokkal való tevékenység vágyát a legkülönbözőbb technikákkal, megmozgatni a gyermekek képzelőerejét. Bátorítani fogjuk őket elképzeléseik megvalósításában, sikerélményeik által felébresztjük bennük az alkotás örömét.
4. Nyelvoktatás
Nagy hangsúlyt fektetünk az angol nyelv oktatására.
Nyugodt, kellemes környezetben tartjuk az angol foglalkozásokat. Tudatosan felépített játékos, vidám módszert alkalmazva vezetjük be az angol nyelv titkaiba a kettőtől hét éves korú gyermekeket.
Angol szaktanár vezetésével fedezik fel a kiváncsi , érdeklődő néha szkeptikus óvodások azt az ismeretlen, de csodálatos területet, amelyet egy idegen nyelv elsajátítása rejteget.
A különféle témák és gyakorlatok kiválasztásakor figyelembe vesszük az ezen korosztály életkori sajátosságait, szükségleteit, érdeklődési területeiket, mit nem kedvelnek vagy szeretnek, azért, hogy az angol nyelv elsajátítása és kommunikálása egy élvezetes folyamat legyen gyermekeink számára.
Sok érdekes játékot, képet, illusztrációt használunk, mondókákat, dalokat tanulunk, témához megfelelő rajzokat készítenek , színeznek. Folyamatosan fizikai gyakorlatokat és sokféle mozgásformát alkalmazunk. Mindezek azért fontosak, hogy elősegítsük a megértést és megerősítsük, memorizáljuk a tanultakat,és legfőképpen beszédre ösztönözzük őket vagyis, hogy az új nyelvet kommunikálják. Megismertetjük velük az angolszász nyelvterületeken élő gyermekek kultúrájával – ünnepeiket mi is megtartjuk -, így lehetőségük van arra, hogy felismerjék más és saját kultúrájuk hasonlóságait és különbségeit.
Minden igyekezetünkkel azon vagyunk, hogy óvodásainkkal megszerettessük az angol nyelvet és elősegítsük későbbi tanulmányaikat!
5. Zenetanulás
A zene iránti érdeklődés felkeltése, befogadásra való képesség megalapozása.Megalapozni a zenei anyanyelv kialakulását. A gyermekek zenei hallásának, ritmusérzékének, érzékelésének, harmonikus, szép mozgásának fejlesztése. Az érzelmi motiváltság megteremtése.
6. Testmozgás
A gyermekek egészséges testi fejlődése, fejlesztése nem képzelhető el rendszeres, életkoruknak, fejlettségi szintjüknek megfelelő idejű, tartalmú testnevelés nélkül. A sokoldalúság jegyében számos mozgásrendszerből merítünk a gyermekek természetes befogadó képességével összhangban, mozgásigényük kielégítésére az óvodában tornaterem, saját uszoda és egy gyönyörű, hatalmas, füves kert áll rendelkezésükre