GYEREKEKNEK Fordított világ-gyermeklélek |
|
GYEREKEKNEK
FORDÍTOTT VILÁG – GYERMEKLÉLEK
JOBBAGYFÉLTEKÉS RAJZKÉSZSÉG-FEJLESZTÉS
E programnak a célja, hogy felszabaduljanak a gyermekekben azok a gátak, amelyek megszűnésével szabadon, kreatívan valósíthatják meg céljaikat, majd tűzhetnek ki új célokat, és sikeres eredményeket érhetnek el – mind saját maguk, mind szüleik, tanáraik, és az egész társadalom örömére. Ezzel együtt kibontakozik rajzkészségük, és képesek lesznek megalkotni bármit papíron, amit csak szeretnének. Képessé válnak megélni kreativitásukat az élet bármely területén, valamint fejlődik kommunikációs készségük is.
A program segítségével megtalálhatják, és fejleszthetik rejtett képességeiket nem csak a rajz, illetve egyéb művészetek területén, de megérthetik, és megtanulhatják önmaguk és mások értékelését is. Célja még a programnak, hogy szüleikkel, tanáraikkal, társaikkal, vagy akár idegenekkel való kapcsolataik minősége javuljon, valamint a tanulás, a játék, a munka szeretetének összehangolása, illetve érzelmeik és gondolataik harmonikus működtetésével való beilleszkedésük a világba.
A programon résztvevő gyermekekre jellemző, hogy kiegyensúlyozottabbá, könnyebben alkalmazkodóvá, ugyanakkor tudatosabbá és öntudatosabbá is válnak.
Osztályzataik javulnak, könnyedén érnek el sikereket életük legkülönbözőbb területein, és mind a családi, mind az iskolai környezetben szeretettel és megértéssel fordulnak mind saját maguk, mind a körülöttük lévők felé. Felfedezik saját képességeiket, és magabiztosságukkal határozott döntést lesznek képesek hozni a továbbtanulás, a pályaválasztás kérdésében is.
Természetesen, mivel „tisztább szemmel” lesznek képesek a világot a „maga teljességében” meglátni, ugyanakkor az ábrázolás művészetével is megismerkednek; a program hatására olyan kis „művészek” válnak belőlük, akik nem csak örömüket lelik az alkotásban, de környezetüket is elkápráztatják rajzaikkal, illetve egyéb, szabadon választott alkotásaikkal.
A program mindkét része – az elméleti és a gyakorlati is - a gyermekek látását segíti elő, mind az emberi belső érzelmi működések, mind a külvilág formai megjelenésének területén. Ez a látásmódváltozás teszi lehetővé a tanulóknál a hatalmas mértékű kreatív fejlődést - mindegyiküknél önmagához mérten.
Jobb agyféltekéjüket hatékonyan működtetve képessé válnak az önmagukra és a világra való teljes ráhangolódásra, valamint arra, hogy saját stílusukban megjeleníthessék papíron elképzeléseiket.
GYEREKAGYKONTROLL
Mindannyiunk számára legféltettebb, legfontosabb kincsünk: gyermekünk. Óvó szárnyaink alól kikerülve egyedül kell, hogy helyt álljanak. Fontos, hogy megőrizzék kreativitásukat, örömteliségüket, ezzel is hozzásegítve őket ahhoz, hogy kiegyensúlyozott, önbizalommal teli, önálló gondolkodású felnőttekké válhassanak.
Felnőttként megtapasztalhatjuk, hogy hitrendszerünk tele van gátló programokkal, amik gyermekkorunkban ültetődtek el. Ezért is fontos, hogy gyermekeink meg tudják védeni magukat saját, illetve a környezetükben elhangzó negatív gondolatoktól, kijelentésektől.
A gyerekagykontroll-tanfolyam hatására a gyerek várhatóan: magabiztosabb lesz, eredményesebben tud tanulni, javít iskolai osztályzatain, képes megszüntetni fájdalmai zömét, betegség esetén gyorsabban meggyógyul, megtanulja céljait elérni, képes lesz megszabadulni rossz szokásaitól, illetve hasznos, új szokásokat tud majd magában kifejleszteni, fáradtság esetén föl tudja magát frissíteni, képes jobb döntéseket hozni, nyugodtabb és energikusabb lesz.
A tanfolyamok kis létszámúak és játékosak.
KREATÍV GYERMEKTÁNC
Cél a gyermek mozgásának, kreativitásának fejlesztése. A foglalkozásokon fontos szerepet kapnak a gyermek életnek és fantáziájának alapmotívumai: az állatok, növények, mesék.
Az órákon a gyerekek megtanulhatják:
• kifezni magukat, mozdulatokon keresztül kommunikálni
• egyénileg és csoportban dolgozni, összpontosítani
• az adott pillanatban döntést hozni (improvizálni)
• hogy a mozgás egyszerre lehet stresszoldás, játék, szereplés
A kreatív tánc:
• fejleszti az érzékelés, megfigyelés, rögzítés keszségét
• élesíti a koncentrációt
• az érzékelés új módjaira ébreszt, segít új módon tanulni, gondolkodni
• jó hatással van az önértékelésre, a reális énkép kialakulására
Segítségével:
• megismerhetik az alkotás, közös teremtés élményét
• otthonosan érezhetik magukat a testükben
• a szabad mozgás örömét újra felfedezhetik
• indirekt módon tanulnak a térről, az időről, ritmusról, a csoportról, és saját
egyénimozgásukról
• megtanulhatnak egyszerre magukra és másokra nyitottnak lenni
• fejlődik az önbizalmuk, figyelmük, ügyességük
Nyugodt, kellemes környezetben tartjuk az angol foglalkozásokat. Tudatosan felépített játékos, vidám módszert alkalmazva vezetjük be az angol nyelv titkaiba a kettőtől hét éves korú gyermekeket.
Heti háromszori alkalommal, egy angol szaktanár vezetésével fedezik fel a kíváncsi , érdeklődő néha szkeptikus óvodások azt az ismeretlen, de csodálatos területet, amelyet egy idegen nyelv elsajátítása rejteget.
A különféle témák és gyakorlatok kiválasztásakor figyelembe vesszük az ezen korosztály életkori sajátosságait, szükségleteit, érdeklődési területeiket, mit nem kedvelnek vagy szeretnek, azért, hogy az angol nyelv elsajátítása és kommunikálása egy élvezetes folyamat legyen gyermekeink számára.
Sok érdekes játékot, képet, illusztrációt használunk, mondókákat, dalokat tanulunk, témához megfelelő rajzokat készítenek , színeznek. Folyamatosan fizikai gyakorlatokat és sokféle mozgásformát alkalmazunk. Mindezek azért fontosak, hogy elősegítsük a megértést és megerősítsük, memorizáljuk a tanultakat,és legfőképpen beszédre ösztönözzük őket vagyis, hogy az új nyelvet kommunikálják. Megismertetjük velük az angolszász nyelvterületeken élő gyermekek kultúrájával – ünnepeiket mi is megtartjuk -, így lehetőségük van arra, hogy felismerjék más és saját kultúrájuk hasonlóságait és különbségeit.
Minden igyekezetünkkel azon vagyunk, hogy óvodásainkkal megszerettessük az angol nyelvet és elősegítsük későbbi tanulmányaikat!
Jöjjenek el és nézzenek meg, szeretettel várunk mindenkit!